om kvinnor och män

Läste idag ett intressant inlägg på en av mina vänners bloggar. Ninnis, hon skriver förresten förjävla bra! Hon skrev om män, kvinnor och äktenskap. Det satte igång mitt huvud totalt. Så här känner jag väl typ...

Asså kvinnor, såna jävla bitchar vi kan va! Och visst ibland är vi och andra förjävliga mot dem som vi behöver. Men män!! Asså gud! Där kan vi snacka...

De är så jävla bra på att lägga in gliringar som är elaka små giftpilar. Och sen när vi ladies ska ställa dem mot väggen så låter det så här - vadå? Det var ju ett skämt, fan det måste du ju kunna ta eller?? Och detta knäcker tjejer hej vilt tror jag. För ingen vill väl vara humorbefriad?!

Och så tänkte jag på det där med skitsnack, asså den frågan är ju bullshit i sig. Män snackar skit de med, + att alla tror att de inte gör det. Och därför får de helt plötsligt ngn jävla rätt att vara ärliga och taskiga oxå. "Bara för att dem är sånna"... nejnejnej..inte bra. Så tjejer fan vi ändrar på det här. Vi ska oxå ha rätt att vara ärliga utan att kallas bitchar.

Ja vet att det blev ett feministiskt inlägg nu! Medveten om det, men var tvungen att yttra mig knde jag. Vi har nämligen diskuterat kvinno-misshandel idag. Det sätter spår...

Så med glimten i ögat säger jag, ös på tjejer ta makten! ;)

That`s all I have to say about that...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0