Två blommor,lampa. Två blommor,lampa

Jag skrattade hela vägen till tk 77 idag. Eller iaf från tomaslundskolan. Därifrån är det villakvarter som gäller. Vad var det som var så skrattretande kul då? Jo husens fönster...
Jag o mamma (mest mamma) brukar titta på vad folk har i sina fönster. Mamma har då gjort upptäckten att alla "moderna", och "stil-intresserade"människor har en lampa, och två vita krukor i olika höjd i sina fönster. Helst ska lampan stå på ena sidan fönstret och krukorna bredvid varann på andra.
Nu när jag cyklade genom villakvarteret började jag titta på detta och kunde räkna till minst tio(!) hus som hade den här inredningen! Skrattretande tycker jag. Inte för att det egentligen är äckligt fult med denna fönster-konstellation. Utan just för att alla har likadant. Kan verkligen människor ha så äckligt lik smak? Och har man sedan rätt att säga att man har en egen smak? Jag tyckte det var kul iaf. Och speciellt när vissa hus har detta i ALLA sina fönster...
Tycker att en The Hives textslinga passar till det här
You become what you hate, and you hate what you become. Är riktigt rädd att jag ska råka slinka in i ett sånt liv med likadana krukor, studsmatta och fejkpool...
well,well
That`s all I have to say about that

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0