En bilfärd och en shoppingtur

Sitter nu och äter varma mackor med tonfisk och dricker oboy. Lyssnar lite på The International Noise Conspiracy, och är lite lamt inne på msn. Dagens bästa låt är helt klart Smash it up med ovannämda, hade den i huvet redan när jag vaknade imorse. 

Kom på att jag inte berättat om min och Sandras roadtrip än;) I lördags var tanken att vi skulle ha chillat här, istället blev Sandra chafför, så hela kvällen spenderades i en bil typ. Men det var najs. På söndagen ar det dags för vår efterlängtade tur till Jönköping. Vi kom fram och gick på IKEA, jag köpte en konservöppnare, storhandlade verkligen;) Inne på A6 blev det två tröjor och lunch på Soya, mums till båda två. Hittade en jättefin tröja jag verkligen ville ha, men den var dyr... Som tur (eller otur?) fanns den inte i min storlek...

Efter shoppingen blev det avfärd mot Alvesta, Sandras lag spelade innebandy. Tre CD-byten senare var vi framme:) Sävsjö vann med 2-1. Grattis!!

Den här matchen fick mig att tänka tillbaka lite. Alltså har det blivit dags för en nostalgitripp...

När jag o syrrorna var små brukade pappa ta med oss på innebandy, det var alltid så spännande. En av mina lärare spelade, och var typ bäst i laget. Detta tyckte jag var roligt, och sa alltid till honom nästa dag att jag sett honom. (Gick typ i trean, haha). En gång när vi var där i Vimmerby sporthall och satt på första raden, blev en Vimmerby-spelare tacklad över sargen och ramlade över oss. Minns att pappa fick kasta sig fram för att täcka mig o syrrorna så att vi inte skulle bli mosade. Hihi, ett heltidsjobb att skydda oss;)

well,well

That`s all I have to say about that,  nu ska jag plugga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0