"Hotdogs-veckan"

Japp, sant som det är sagt! Detta har varit en "hotdogs-vecka"... För er som inte vet vad detta innebär kan jag förklara:

I söndags var jag och handlade. Dags att planera maten för kommande vecka. Kände mig då sugen på hotdogs (ni vet sånna där "barnkorvar" med Dennis på framsidan.) Så jag köpte ett paket, och var väldigt nöjd med min matplanering för veckan. Så ni kanske kan gissa vad jag åt i måndags? Jo hotdogs med snabbmakaroner och riven ost. Mums!!

I tisdags kände jag inte för att handla, så det blev hotdogs igen, men man ska äta varierad kost som vi alla vet. Så jag bytte ut mina vänner makaronerna till bandspagetti. - Med ketchup! Wild and crazy!!

Igår skulle jag till Sandra, och hade lite små bråttom för att hinna med bussen. Därför blev det, ja just det hotdogs och makaroner. Men jag hade inte tid att steka korvarna igår så då fick det bli mickrade korvar med riven ost och ketchup. ( Jag måste få in grönsakerna någonstans). Inte för att tomat är en favorit ens i mosad form menmen.

Och idag tror ni säkert att ni har full koll på vad jag ska äta? Haha där hade ni fel, idag är korvarna slut och därför så blir det:

Snabbmakaroner möter riven ost i oslagbar kombo!

Makaronerna- hej osten jag gillar dig! Kanon att hänga ihop ju...
Osten-Ja visst är det, men det saknas någon, eller hur?
Makaronerna- jo jag vet! Citronpepparen!
Osten- Hur kunde vi glömma den?

Därför fick även citronpepparen vara med på ett hörn.

Men det är ingen fara, jag svälter inte! Idag var det strömming och potatismos i matan! Jag menar det känns som riktigt bra mat för oss ungdomar. En favorit från stenåldern i repris!

Well, well
That`s all I have to say about that


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0