Saker förändras

Jag har tänkt på en sak, hur mycket mindre krav man har på saker och ting nu när man bor borta (ja eller hemma, beroende på hur man ser det). Ett exempel är när man kommer hem till mamma o pappa och slipper laga mat och diska. Diskmaskinen är en så sjukt bra grej! Den gör mig så lycklig! Den här helgen har jag dock inte haft turen att få vara hemma med en diskmaskin och mammas lagade mat.

Nu är jag  kvar i Vetlanda, och tänkte titta på VM-kval matchen mellan Sverige och Danmark på min TV. Grejen var bara den att vid fem i eftermiddags kommer det som en blixt från klar himmel:
Matchen går på femman.
 Jag har inte femman.
 Jag kan inte se matchen.
Jo vänta jag har dator tänker jag nöjt. Jag ser matchen där... Hahaha vad smart!
 
Men som sagt snackar vi kanal fem. Ingenting är gratis! Efter många om och men, så fixar jag o Frida så att vi kan se matchen på Unibet. Grejen är bara det att rutan för sändningen är liten, och då menar jag liten! För mig är min 19 tum TV lagom, så ni fattar vad jag har för referens-ramar. Så litet är i det här läget typ 10 gånger 10 tum.
Bilden är kass, och ingen kommentator får vi. Men vi kan se matchen! Tjoho!

Som sagt saker förändras, nu blir jag lycklig av att se matchen på 10tum med dålig bild. För något år sedan hade jag gått i taket för det. Men nu är det inte självklart, fan vad låga krav man har som student:)

Jaja, nu ska jag snart se andra halvlek, o sen kommer Sandra! <3 Vi ska chilla lite, o äta chipssmulorna som blev över från igår. (Också ett exempel på låga krav, hihi )

Well, well

That`s all I have to say about that...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0