Your Dreamgirl

Den här dagen har varit lugn. Imorse tog jag en promenad i skogen o packade lite. Efter det fick jag åka med Carlèns till Vetlanda. Slapp tåget, jippie. De skulle spela serie. ( Vimmerby vann...)Kollade lite på matcherna.

Efter det lämnade jag in mina spel på dagens trav. Spelade på Your Dreamgirl, hon gick in på plats o gav igen pengarna jag spelat för, med tvillingen inräknad.

Annars händer det inte mkt. Vill hitta på ngt men alla är ju så lama!!

Idag har jag ingen nostalgitripp, men ska ge er gårdagens:

Detta hände för några år sedan när jag Soffe, pappa o grannen skulle ut o träna friidrott i Södra Vi. När man åker dit passerar man Vimmerbys reningsverk. Vi sitter alltså i bilen, och det börjar stinka. Jag, pappa och grannen kommenterar denna stank. Lillsyrran sitter i sina egna tankar och några sekunder efter att vi andra avslutat diskutionen och tystnat öpnnar Soffe munnen o Säger

- Det luktar kebab här!

Alla tittar på henne och förklarar att det är reningsverket som luktar, Soffes förklaing blir senare när vi undrar hur hon fick lukten till kebab blev
-Men jag var ju hungrig!

Kom och tänka på det här när vi åkte till Stockholm igår och även då passerade reningsverket...

Go kommentar tkr jag..

Förresten är det så skönt att sätta in hästarna på trav och höra alla surgubbar bakom säga -Kusken hade bara tur!! Och då säga högt till mamma- Gud vad skönt det är att vara en vinnare! Och höra alla gubbarna tystna!

Well, well

That`s all I have to say about that


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0