gud är god mot mig...

-Nemnen titta! Vem e det där? Har vi bara missat henne?
-Jo jag ser henne du store sjukgud( och chef). Jo kanske, hon ser pigg ut...
-När var hon sjuk senast, och vem är hon?
-I ettan på gymnasiet var hon hemma fån skolan, men jag kan försäkra dig om att hon har varit förkyld sedan dess, min store herre! Astrid Bäck är hennes namn!
-Spelar ingen roll, du inkompetenta slavarbetare på pappersavdelningen! Hon har inte varit sjuk!
-Okej det måste ha uppstått något fel i arkiveringen, men vi kan åtgärda det! Snälla jag vill inte tillbaka ner en våning!Snälla jag ber dig herre!!!
-Låt gå! Vad har du att erbjuda?
- Ja vad sägs om körtelfeber? hehehe (nervöst skratt)
- hm.. Räcker det? Jag menar hon ser..glad ut?
-Okej okej.. vi slänger till henne en halsfluss oxå?
-Det låter bättre... meer?
-Ehh, ehh vi tar..... ett förhöjt värde på levern som ger klåda?!
-Ja magnifico! Det blir bra, äntligen minns jag varför jag tillsatte dig! Nu kan du hämta en kopp kaffe.. och duuu inget socker!!

Så här tror jag att guden och  över sjukdomar resonerade när han hittade mig.. För nu har jag halsfluss oxå. Och det var p.g.a levern jag fick klåda..

men jag mår fint:)

over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0