regn, regn

Det har regnat idag, och nu med. När det gör det vill jag bara krypa ner under en filt i soffan en stund.

För att sedan göra varm choklad och sitta på en altan med plast-tak. Under en filt i mjukiskläder och bara lyssna på regnets smattrande.

När jag känner mig nerkyld vill jag gå in igen. Slänga på mig en pyjamas och krypa ner i sängen. Där under duntäcket vill jag krypa tätt tätt intill, och bara njuta av en disneyfilm.

När den är slut ska lampan släckas och då i ljudet av regnet ska berättelserna om övernaturliga ting komma fram. Perfekt berättande med läskig röst så att jag blir lite smått nervös. Men då tänker jag bara att ikväll är det lugnt...

Det är vad jag vill göra i regnet. Men är nöjd att jag åkte hem... Mkt skratt och mysig kväll...

nu ska jag sova för jag är trött... i regnets smattrande mot rutan.  

over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0